Mana pe sub mana, cei cu inima romana


Nebuni sa ne-agatam de cele mai inalte stele
Fara gesturi teatrale, dezgoliti de vorbe grele;
O idee pentru lume, sau lumea pentru o idee
Incerci sa controlezi, dar totul te supune.
Ramai un experiment in mintile lor meschine
Desi te lupti in argumente, ei se culca pe-o ureche
Si-ti vand doza zilnica de indiferenta acuta;
Nimic schimbat, nimic nou, stau cu burta pe birou
Si cu muzica in surdina se gandesc cum sa-si strecoare
Degetele in fondurile nationale, sau (de ce nu?) in cele europene.
Inocenti ca mieluseii se prezinta pe "sticla"cu noi idei revolutionare
Si vorbesc cu patos de schimbare,
De o Romanie modernizata si infloritoare.
Fac gargara cu minciuna si ne-o scuipa direct in fata,
Ca dupa alegeri sa-si reseteze mintea si sa se intorca
La acelasi program, cu burta de birou suspendata
Si cu urechea plecata, cu totii spera ca intr-o zi vom fi
O TARA DREAPTA SI CIVILIZATA.

6 comentarii:

Anonim spunea...

romanu e un sclav prea speriat ca sa-si supere stapanu. Eu propun sa nu mai cerem nimic de la ei,dar efectiv nimic... propun sa nu le mai dam efectiv NIMIC. nici taxe, nici impozite,nici NIMIK. sa nu mai munceasca nimeni de maine incolo sa vada atunci cat de important e omu, sa vada cum nu mai fac ei bani pe spatele nostru. pentru ca toti banii ce-i primesc ,toti banii ce-i fura...cica sunt pt (noi),dar NOI nu suntem nici macar pe locu 2, nica macar pe 3, fiinca astia baga totu-n ei . Noua mereu mai putin, in timp ce ni se cere tot mai mult.
De maine propun sa nu mai faca nimeni nimik, si sa-si insuseasca ce-i lipseste,sa-si insuseasca buna dispozitie, nimic mai mult. N-avem nevoie de 3 case si nici de 4-5 masini doar de dragul de a stii ca le am, n-avem nevoie nici macar de Jack Bim sau Jim Daniels sau alte marci straine de bautura, mancare sau haine. iar pe final am un scurt mesaj pt VOI .. ´´sa ma plateasca daca vor sa fac ceva´´ ..sau mai bine sa ma lase-n tainea mea-n pace, ca stiu sigur ce-mi place a face ,ca sa nu mai stau zilnic ca pe ace !!! Cand toata tara o sa le intoarca spatele si o sa vada cum e sa vorbeasca cu peretii o sa ne roage frumos sa-i primim la noi in ´´gashca´´ pt ca noi suntem multi..multi tineri, multi deja carunti si suntem in stare sa mutam din loc munti !!! Ma asculti ???

AlterEgo spunea...

@ Anonim ( sau oricare ar fi numele tau) Romanul nu e neaparat un sclav speriat, ci las.Cat despre ideea ta: "propun sa nu le mai dam efectiv NIMIC. nici taxe, nici impozite,nici NIMIK. sa nu mai munceasca nimeni de maine incolo sa vada atunci cat de important e omu, sa vada cum nu mai fac ei bani pe spatele nostru", nu o sa functioneze. S-ar face greva foamei probabil si dupa cateva zile oamenii o sa renunte. Mai ales ca mai exista o categorie, inafara studentilor si celor tineri care ar fi mai motivati sa faca protest, mai sunt batranii care sunt mult prea obositi si satui de tot ce se petrece ca sa mai riposteze. Solutii ar fi, doar ca e nevoie multa ambitie si de oameni cu "coloana vertebrala" pentru a reusi. E un drum mai lung. Oricum, cum zicea si Mahatma Gandhi: "Fi schimbarea care vrei s-o vezi in lume".

Anonim spunea...

Daca maine, lumea s-ar trezi si si-ar da seama ca-n viata trebuie sa-nveti, nu sa muncesti ..si sa-nveti sa nu muncesti, ar incepe sa faca lucruri cu adevarat importante si necesare,care cu adevat necesita multa munca. Dar invata tu un magar sa zboare ! ... atunci m-am horatat sa nu-mi mai pierd timpul meu pretios cu niste oameni de nimik ce nu stiu nici macar cat e de traziu. si sa-mi fac eu lumea mea ,asa cum pot eu mai bine si sa nu-mi mai pese de nimeni. it´s every man for himself TIME !!!
Si-am mai zis o data parca..
Sper doar sa nu ma faca
Sa pun mana pa vreao arma !!!

AlterEgo spunea...

"In viata trebuie sa-nveti, nu sa muncesti ..si sa-nveti sa nu muncesti, ar incepe sa faca lucruri cu adevarat importante si necesare,care cu adevat necesita multa munca." Te referi la munca intelectuala? Platon separa inteligenţa tehnică(munca) de inteligenţă , omul tehnic de idealul de om şi dispreţuia in general munca. Nu stiu daca e cea mai buna metoda. Munca innobileaza sau nu pe om? Sunt de acord ca munca intelectula e mai folositoare pentru om, pentru spirit si asa mai departe, dar trebuie imbinata. Bineinteles, de preferat facand ceea ce-ti place, dar cati mai fac ceea ce le place in ziua de azi? Cati ies din facultati si fac cu totul altceva? Prea multi. Cresti crezand intr-un ideal si la o anumita varsta realizezi ca sunt prea multe obstacole, sau ca cei care ar trebui sa-ti ofere posibilitatea sa faci ceea ce-ti place, isi angajeaza rudele, sau dau postul unei persoane poate cu pregatire mai slaba, sau in unele cazuri fara pregatire. Aici vorbesc banii...ai bani, ai putere. Inteligenta e pusa pe o scala joasa, nu mai este apreciata la fel, nu mai este la fel de incurajata. Exemplu bun este politica, sau mai bine zis oamenii din politica. Intelectualii prefera sa nu se amestece in mizeria din politica, li se pare jignitor. Tot mai multi oameni blameaza politica. In functie de pregatire, asa ne sunt si conducatorii...dezamagitor de incompetenti.

Anonim spunea...

Sa stii ca ai multa dreptate ,te invit la una din retelele mele sociale --cea a romanilor in spania ,mi-as dori daca vrei sa lasi un comentariu si un link spre pagina ta.
Un salut.

AlterEgo spunea...

Cu placere. Prima data poti sa-mi lasi linkul cu reteaua, sa trag si eu un ochi la ce se intampla pe acolo.